lørdag den 28. december 2013

Julegaver Homemade

Så er julen vel overstået.
Og stressen blev holdt nogenlunde i ave.

Julegaverne var hjemmelavede.
Nogle fik en vaskeægte julelikør, baseret på Bismarck-stokke, naturligvis.
Dorothy inspirerede mig. Jeg brugte dog en billig slave-vodka og naturligvis en hulans masse Bismarck-stokke.


Som vanligt arbejder jeg hurtigt og glemmer fotoapparatet - endnu et ikke-nytårsfortsæt.
Ude i blogland, er der mange eksempler på smukke røde pebermynte-snapse... Sådan ser den IKKE ud med danske Bismarck-stokke!
Nærmere...
BABYLYSERØD!!!
Endnu et produkt inspireret af Bismarck-stokkene er Sugar Scrub.
Dette vidunderlige produkt er baseret på sukker... Helt almindeligt hvidt sukker!
Når du går i bad, så smører du din appelsinhud, dine knoprede overarme eller tørre ben ind i Sugar Scrub, og vasker det af... Ta-Daa, baby-numse-blød.
Jeg har snupset hele ideen fra Amy Huntley.
Det tager ingen tid at lave og kan bruges umiddelbart efter.
Sukker, tidselolie, pebermynteessens og rød pulverfarve

Igen er billederne lånt.

Endnu en god idé er Coffee Scrub, samme princip som ovenover, men til den modne kvinde ;-)
Ole Henriksen har faktisk en video om Coffee Scrub:




Jeg blev dog inspireret af Maddy, som jeg også har lånt billeder fra:

 Tørret kaffegrums, tidselolie, honning, sukker & brun farin
Min søster lider frygteligt at tør hud og kokosolie skulle efter sigende være det bedste middel. Men endnu bedre er coconut butter efter Elizabeth's opskrift:


Eneste ingrediens: Fast kokosolie!!!

Endnu en genial gave er læbepomade. Og ikke nok med, at den faktisk er billig og ren at lave... Det er også så nemt, så du ikke engang kan nå ned og købe en ny på samme tid!
Ashley Marie har en fantastisk opskrift, som jeg moderede lidt pga. det amerikanske Kool-Aid.


Rød bivoks, vaseline og kokosolie - og en mikroovn!
Og så vil jeg altså lige dele årets bedste julepynt:


Opskriften og skabelonen kan du hente gratis hos CChobby.

Julen i korte træk:
FØR: GAMMEL TASKE. NU: I-PAD-COVER
MELTING-SNOWMAN-CUPCAKES 6-ÅRS FØDSELSDAG
 Inspiration: The Binder Ladies & King Arthur Flour
PANDEBÅND AF GAMLE STRØMPEBUKSER OG EKSTRA SMUKT BÆLTESPÆNDE FRA PANDURO

HÆKLET HUE  & JULETRÆSKAGEN TIL JULEFROKOSTEN 2. JULEDAG


DESSERT LILLEJULEAFTEN: RIS A LA MANDE-KLATKAGER MED KIRSEBÆRSAUCE-SORBET, FLØDESKUM & MANDELSPLITTER
 
PIZZA LILLEJULEAFTEN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!