tirsdag den 3. august 2010

Bitter erfaring af en sød tand!

Jeg starter lige med 2 citater: "Rich on fibres - Enjoy in moderation" står der på forsiden af en pose Nellie Dellies sukkerfri lakrids fra Toms. "Overdreven brug kan virke afførende" står der under varedeklarationen på bagsiden af en æske Ga-Jol også fra Toms.

Det er kendt, at overdreven brug af sukkeralkoholer kan give tynd mave... Derfor indtager jeg dem selvfølgelig med måde. En æske Ga-Jol siger Charlotte Hartvig man godt må indtage som mellemmåltid, men det er jo også kun 23g. Nellie Dellies spiser jeg ikke mere end 6-8 stykker ad gangen, det svarer til 14-18g.
I dag var vi i Legoland, og lige ved siden af legepladsen er der en kæmpe slikbutik, som jeg erfarede har, verdens bedste sukkerfri vingummier! Jeg købte en stor håndfuld og endte med at spise langt de fleste, omkring 100g (Ja ja, I Know!)
Jeg vil fatte mig i korthed: Jo! Vandforbruget er steget lidt i dag :-)

Læs mere om sødestoffer og lightprodukter af bl.a. Charlotte Hartvig & Orla Zinck og sødestoffernes påvirkning på afføringen af Arne Astrup

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!