onsdag den 12. februar 2014

Sygdom sygdom sygdom = hoppebold-hjerne

Så fik Mindstetrolden Skarlagensfeber...
Halsbetændelsen var mild og hurtig overstået, men så kom knopperne. Hele kroppen fuld af knopper, hvilket ikke er praktisk, når barnet også har børneeksem. Men hun er tapper og klager ikke. Vi slap let med et par dage uden appetit og yderligere et par dage med feber. Og ugen efter begyndte huden at skalle af.

Men så vågnede Herren med ondt i halsen. Han tog på arbejde om aftenen trods træthed og kvalme. Vi besluttede, han skulle sove derude, så han ikke smittede os herhjemme. Sen eftermiddag kom han hjem og cyklede en tur med børnene. Da de kom retur havde Ældstemusen ondt i halsen. Hele søndagen byggede Mindstetrolden og Moderen Lego, mens Ældstemusen og Herren lå og ømmede sig med tomme maver og ondt i alle led.

Mandag morgen var vi enige: Størstemusen havde naturligvis fanget sig en god gang influenza. Og af den slemme slags, skal jeg ellers lige love for. Hun græder sig i søvn, fordi alle hendes muskler gør ondt. Hun kan intet spise, fordi alt smager dårligt og giver hende kvalme. Og hun vil hverken se film, spille computer eller spise slik... Så ved man, at ens barn er syg!


Da jeg har været travlt optaget af at passe syge børn og aftensmaden har bestået af rugbrødsmadder og semi-fastfood, har jeg ikke haft tid og mulighed for at udleve nogle af mine kreative lyster. Der er 16 dage til fastelavnsfesterne i skole og børnehave. 16 dage til at lave 2 fastelavnskostumer.

Jeg har kreative tanker...

http://www.charlotteshule.blogspot.dk/2012/01/krea.html

Så nu sidder jeg og overvejer et indkøb... Kan jeg mon finde pengene?

http://www.ebay.com/itm/231097943068?var=530270365313


Jeg har allerede cirkel punch. Den kan bruges til flere formål:




En anden sjov idé, der egentlig bare skal bruge et kamera, et fotoprogram, en printer og god gammeldags påklædningsdukke-teknik.

Nå... Men jeg har kogt et par gode ben og lavet verdens bedste BBQ-sauce:

2 tsk. melasse (eller brun farin)
2 tsk. citronsaft
2 tsk. akaciehonning
½ tsk. rosenpaprika
½ tsk. salt
70g koncentreret tomatpuré (lille dåse)

# FOTO AF GODE BEN KOMMER HER

Og hvad er det nu lige, man byder uventede gæster?

Jeps - Naboens høns kom forbi til BBQ... Mon de har regnet ud, hvad der var risiko for? De forsvandt hvert fald lyn-børge hjem igen, da Herren smed kullene i bålstedet!

#NU GÅR JEG UD OG SKYDER ET PAR FOTOS OMKRING BÅLET

EJ... Jeg skal seriøst ha' gjort min computer ren!
Redigeret


Størstemusen overvandt sin Influenza bare 10 minutter, og smuttede med ud og lavede snobrød.


Se lige, hvor god Mindstetrolden er til at lave snobrød! ("Du skal IKKE ta' billeder af mig, når jeg er syg!" proklamerede Størstemusen)

ØHH... Her sku' jo så ha' været et billede af de super lækre ben... Men ØHH... Du kan vel selv forstille dig resten???
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!