tirsdag den 1. juli 2014

Anmeldelse: Ønskebørns Yndlingsretter - Kys Kræsenhed Farvel

Indlægget er sponsoreret

Charlotte Thorhauge og Betina Hundebøl er tvillingesøstre, mødre og sygeplejesker. De har sammen begået bogen Ønskebørns Yndlingsretter - Kys Kræsenhed Farvel, der både er gode råd til børn og forældre om kost generelt og en stor portion familievenlige opskrifter.


Og så var det jo meningen, min familie ville afprøve et par af opskrifterne i forbindelse med boganmeldelsen, men den intention har sygdom gjort kål på. Det er faktisk først i dag min krop igen begynder at føles nogenlunde normalt.


I hurtig-opskriftdelen findes der både en grøntsagsfyldt Spaghetti Bolognese, Tomatsuppe med Spinatboller, Pitabrød med mange variationer og Chili con Carne. Til dage med mere tid er der eksempler som lasagne, fiskefilet, pizza og kyllingefrikadeller.

Jeg er så heldig, at jeg har fået et ekstra eksemplar til én af jer.


Del jeres bedste børnevenlige opskrift i kommentarfeltet, enten som link til jeres hjemmeside/blog eller hele opskriften. I må meget gerne følge bloggen på Bloglovin', men det er ikke et krav.
Jeg trækker en vinder af bogen weekenden før min yngste datters fødselsdag, lørdag d. 26. juli.


Indlægget er sponsoreret

10 kommentarer:

  1. http://www.trinesoppskrifter.com/2012/04/makaronisuppe.html er helt klart lillepigens yndlings;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det minder lidt om risengrød, kunne jeg tænke mig :-)

      Slet
  2. mit bedste barnemadsråd er pølsehorn som ikke kun er til børn men også til voksne og dejen kan tilsættes sunde skønne sager som spinat eller gulerødder

    Sikke en lækker Give Away og jeg vil såååå gerne deltage!

    Laila Jensen
    regnbuens@hotmail.com

    XXX for at jeg er den kanon heldige!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi laver ofte pølsehorn. Jeg har puttet al slags sunde kerner og nødder i dejen, men jeg har da aldrig tænkt at putte spinat i... Hvorfor har jeg egentlig ikke det? :-D

      Slet
  3. gulerodsdip er et hit herhjemme: kog gulerødder og blend dem med lidt olivenolie og et nip salt. brug dippen til grønsagsstave, nachos, saltstænger, brød mm
    marianne.lykke@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg faktisk ikke prøvet... Det må vi gøre :-)

      Slet
  4. Jeg mangler virkelig sådan nogle opskrifter, så derfor vil jeg rigtig gerne vinde bogen! :)

    SvarSlet
  5. Pastasovs med hakket oksefars, revne løg (mange børn gider ikke hakkede løgstykker), blendede flåede tomater (her er der ingen der kan li' tomatstykker fra hakkede tomater), diverse revne grøntsager som gulerødder og champignoner og så også cocktailpølser som er noget af det børnene er mest vild med. Så kan man selv vælge om det skal være spaghetti eller pastaskruer til. :) Det er et hit her i huset :)

    Mvh Monica
    volcanokitten@outlook.com

    SvarSlet
  6. bum bum bedste opskrift.... svært syns jeg.

    Men agurke stave og tomat stykker er altid et hit herhjemme

    kjerstinenaja@gmail.com

    SvarSlet
  7. Pasta Batman.. som er penne i flødesovs med soltørrede tomater, hvidløg, løg, bacon, tomatpurre og kyllingstykker i
    Tennakristensen@live.dk

    SvarSlet

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!