fredag den 19. september 2014

Et mentalt ekko...


Jeg har et rungende ekko i mit hoved.
Kender du det? At du hører noget, der skærer så meget i ørerne, at det hænger som et ekko længe efter. Et ekko, du ikke kan slette og absolut MÅ analysere mindst en gang i timen.

Ofte har en sætning, der gør så stort indtryk en grad af sandhed. En sandhed, man måske ikke endnu er nået til og derfor benægter.

Men en sætning, der hænger længe ved, kan også være udtryk for stor uretfærdighed og fordømmelse.

Herren og jeg var til møde på Den Stor Stygge Kommune i går. Vi fortalte om vores frustration over budgettet, der ikke hang sammen, når der kom uforudsete udgifter. Og september måned er i sandhed en måned fuld af uforudsete udgifter.
Sagsbehandleren på ydelseskontoret, hvis job er at beregne vores rådighedsbeløb, for at kunne beregne hvorvidt vi kan få dækket lidt af vores uforudsete regninger, besluttede sig for at dele sin åbenlyse store alvidende indsigt i daglig husførelse og sige de berømte ord, der nu jagter mig:

Jeg mener, I bruger jeres penge på de forkerte ting!

Øhm, HVAD?

Hun forsøger at tale videre, men både Herren og jeg retter os op, og afbryder hende med et "Jamen du er da i din gode ret til at mene, hvad du vil, men hvad bygger du denne påstand på?"

Hun gør et mislykket forsøg på at udpege nogle steder, hvor vi "bruger vores penge forkert":

BAZAR FYN - De fleste, der har handlet i Bazar Fyn ved, at det et et af de billigste steder i Danmark at handle grøntsager og nødder.
SIR CLUB - Jeg købte drikkevarer... til mig og mine 2 yngste søstre til min søsters Bachelorparty... for 120 kroner!!!

Herefter måtte hendes åbenlyse konklusion være, at så brugte vi altså for mange penge på mad!
  1. 600 kroner brugt i Kvickly i oktober måned KAN være udtryk for, at børnene har fået vinterstøvler!
  2. 600 kroner brugt på Nørregård i september måned betyder oksekød til hele vores familie i et HALVT ÅR!
  3. 800 kroner brugt i Real i Flensburg et et udtryk for at de LAKTOSEFRI produkter til min datter med LAKTOSEINTOLERANCE er billigst at købe i Tyskland 4 gange om året!!!
JA, vi køber 95% økologisk, fairtrade og MSC-mærket!
JA, vi støtter lokale grønthandlere og fiskehandlere!
JA, vi køber ind i større mængder, når tilbuddet er der!

MEN...

Vi spiser vegetarisk 3-4 gange om ugen!
Vi bager vores eget brød, både franskbrød og rugbrød!
Vi laver mad fra bunden og køber sjældent "fast food"!
Vi spiser ALDRIG ude!

SÅ ved du hvad, du Oh Alvidende Sagsbehandler?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!