lørdag den 4. oktober 2014

Happy Birthday To Me

34...
Morgenmad på sengen er udelukket, når man er mor til et skolebarn, der skal tidligt afsted med madpakken under armen... kald mig bare martyr... jeg har brede skuldre












Jeg er rimelig heldig i køkkenet. Jeg kan tælle på en hånd, hvor mange gange, det er gået galt...
Til gengæld er jeg ret hård ved mig selv surprise surprise så hvis jeg først gør noget galt, rør jeg sjældent ved det igen... Derfor laver jeg ikke meljævninger, stegte sild og brownies!

Men nu er jeg 34... En slags voksen, ik?!
Mon ikke man skulle ta' hårdt fat i sine gamle fobier og kigge dem hårdt i øjnene...
Så dig, Brownie!!!
Ja, dig... din fede, brune lækre sprøde saftige karamelagtige chokoladedrøm ...

Søger efter en opskrift a la "Brownies for Dummies"

Bageglad lover at hun har opskriften på Verdens Bedste Brownies... Så jeg låner, næsten uden at modificere... For jeg må ikke fejle på min fødselsdag...

Ingredienser
100g smør (her laktosefri) + ekstra til formen
3 æg (str. S/M)
3 dl sukker
1½ dl hvedemel
4 spsk. kakao (med top)
½ tsk. vaniljepulver (altså stang på dåse)
lidt salt
rasp
100g hasselnødder, hakket
80g chokolade 72%, hakket

  1. Smelt smør og køl lidt.
  2. Pisk æg og sukker hvidt i røremaskinen.
  3. Bland mel, kakao, vanilje og salt og si ned i æggemassen.
  4. Tilsæt smør.
  5. Smør en form. Jeg har brugt mit Pyrex glasfad 21x21cm
  6. Drys med rasp.
  7. Fordel dejen i fadet. Tilsæt hasselnødder og chokolade, mas lidt ned i dejen.
  8. Bag 30 min. ved 175 grader.
  9. Vent til den er kølet af, før du skærer ulideligt ulideligt





Størstemusen leger så godt, hun laver snobrød i SFO, så hun bliver... Mindstetrolden kommer hjem og vi nyder en sommerdag i oktober...




En eftermiddagslur... og så fik jeg alligevel gaver på sengen...




Tak for det fine tøj...

Aftensmaden bestod naturligvis af livretten: Stegt fiskefilet.... og et lækkert fiskeorgie...





Jeg kan mærke, 34 ikke er det værste år, jeg kommer til at opleve...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!