lørdag den 11. oktober 2014

Hvis man skal fejle noget, kan man lige så godt gøre det ordenligt!

Når det bliver slemt, tager jeg til tandlægen, så får jeg penicillin og skyller med klorhexidin... Så holder det op med at gøre ondt.

Indtil det gør ondt igen...
Jeg har haft ondt i højre side af underkæben i snart 3 år...

For en måned siden fik jeg endnu engang akutte kæbesmerter, min sædvanlige tandlæge var ikke til stede, men én anden fra praksissen tog mig ind og tog et røntgenfoto af min tand. Og fandt ud af, jeg havde tand nummer 9, der forhindrede min visdomstand i at vokse op.

Der blev bestilt tid hos en specialtandlæge og i torsdags gik turen så til Flensburg, hvor Dr. Spengel forsøgte at gøre en noget ubehagelig visit til en hyggelig og underholdende oplevelse.
"Don't vorry, it is not your jaw... it is just your teez", sagde han på gebrokkent engelsk.
Det var en sær fornøjelse af dansk-tysk-engelsk humor iblandet ubeskrivelige smerter og ubehagelige lyde fra kraniet.

Men bare 20 minutter efter bedøvelsen endelig virkede (hvilket jo er lidt af en præstation i mit tilfælde) sad jeg med en meget sjælden tand i hånden.
Thiz is actually so special, that you can brag about it!", konstaterede Dr. Spengel.

Han måtte skære kronen på den originale visdomstand af, da han konstaterede, at rødderne på 8. og 9. tand måtte være indviklede. Det viste sig dog, at de faktisk havde opført sig som én tand.


52 timer efter er kæben stadig hævet og begyndt at blive blålig...


Ja, kønt kan man jo ikke ligefrem kalde det... Størstemusen mener, det ligner, jeg har gemt noget i kinden... Mindstetrolden synes bare det er synd, jeg ikke kan spise rugbrød.

Jeg lever fortrinsvis af yofu (soyayoghurt), vand, kaffe, smoothies og havregrød.

I et forsøg på at få lidt sunde grøntsager ind (uden en juicepresser), fandt jeg på en lakridssmoothie.

Lakridssmoothie (1 pers.)
1 dl yofu vanille (her kan du også bruge vanilleyoghurt)
8g mandelmel (eller mandler)
50g frosne bananstykker
½ dl mandelmælk
40g fennikelrod i små stykker
saften fra ½ lime
1 spsk. havregryn
½ tsk. lakridsrodspulver



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!