tirsdag den 25. november 2014

Dræb din livret


Tanker om programmet...

Jeg er lige så uviden om den gennemsnitlige danskers viden om madens oprindelse og dyrevelfærd, som den gennemsnitlige dansker er uviden om min viden om det samme.

Det handler ikke om piedestaler eller arrogance.
Det handler udelukkende om min forudindtagenhed om den gennemsnitlige danskers opsøgen og absorbering af informationer.

Jeg har ofte undret mig over, hvordan den gennemsnitlige dansker kan se sig selv i øjnene efter købet af burhøseæg, når de nu er så velinformerede om læggehønernes generelle velbefindende. Eller mangel på samme.

Men hvad nu, hvis de ikke er velinformerede?
Hvad nu, hvis det er MIG, der antager, de er velinformerede, fordi JEG er?

Så kan jeg da godt forstå, jeg fremstår som fordømmende og prædikende overfor den gennemsnitlige danskers valg.

Tænk, at Bubber skulle være manden, der åbnede mine øjne.

Så hvis du lige nu føler dig trådt over tæerne, talt ned til og fordømt, så vid at jeg kun dømmer dig på den viden, du har hørt/set/læst og dermed absorberet, og ikke på den viden jeg mener, du bør have.

Se 1. afsnit af 'Dræb din livret' HER. 4. afsnit kan du se på torsdag kl. 21 på DR3.

Ønsker du derimod at blive klogere på madens vej fra jord til bord, kan jeg anbefale dig at se et par gode dokumentarfilm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!