mandag den 9. september 2013

Naturens Dag

Det er sommer september, det er sol og det er søndag...

Naturens Dag skulle indledes med en masse lort fra Sebastian Klein. Men mor her skulle altså lige til vagtlægen... Jeps, betændelse i øregangen! Fedt!!!
Så ungerne blev kigget efter af genboen, dog mens de lyttede til Sebastians musik, mens jeg måtte triller til nærmeste vagtapotek og hente øredråber... YAY!

Hvis jeg nogensinde har antydet, at forældre til de såkaldte ørebørn indimellem peb lige lovlig højt, så undskylder jeg på det højtidligste. Det er på ingen måder sjovt at have ondt i øret. Man kan ikke rigtig sidde, ligge, sove, koncentrere sig, have hørebøffer på, være sammen med mange mennesker, bevæge sig hurtigt rundt eller høre høj musik. Så hvis jeg var 2 år, i stedet for 32, så ville jeg nok også være PÆNT træls og træt og øv'et hele tiden... 

Efter Herren var opstået fra sin Dracula-rede smuttede vi en kort tur ud til Middelfarts nye naturcenter, som i øvrigt kan anbefales vidt og bredt. Her fik pigerne en ridetur på en islandsk hest, klatrede på den seje klatrebane og lavede både popcorn og snobrød over bål.



Hvis skal nå en portion snobrød inden regn og slud overtager, kommer der en fremgangsmåde her:
12 grove snobrød
  1. Rør 50g gær ud i 4 dl lunt vand. 
  2. Tilsæt 1 spsk. havsalt, ½ tsk. stevia, 1 tsk. tørret basilikum og 200g grahamsmel. 
  3. Rør 300g hvedemel i lidt efter lidt og ælt godt igennem. 
  4. Hvil tildækket 1 time før den vikles om snobrødspinde og bages over bål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!