mandag den 9. juni 2014

Fra fed til overvægtig


Vægten her til morgen siger 73,4 kg. Det er et samlet vægttab på 2,3 kg i denne uge.
Første delmål er landet... BMI under 30. Faktisk er jeg med ugens vægttab røget helt ned på 29,4.
Men det er for tidligt at fejre... 3,5 kg mere, før jeg hopper jublende rundt. De næste par uger bliver de sværeste. Målet er SÅ tæt på, men jeg ved, motivationen vil være svingende, når vægten demoraliserende ikke gider flytte sig!

Den vigtigste ændring for mig er brød... Jeg spiser faktisk ikke brød... En enkelt skive rugbrød i ny og næ, og jeg er heller ikke glutenforskrækket, LCHF-fanatiker eller sukker-hysterisk. Tværtimod. Jeg har besluttet, der ikke er NOGLE fødevarer, der er forbudt! Basta!
Jeg begrænser brød, gluten, mælkeprodukter og animalsk kolesterol. Og bare dét, at det ikke er forbudt, men blot "dårlig for min krop", gør at det slet ikke er så svært at holde.

Morgenmad er en svær nød. Men jeg er efterhånden kommet frem til et holdbar løsning:


2 dl soyayoghurt, yofu naturel
2 skefulde hvedeklid
2 skefulde grovvalsede havregryn
2 skefulde Husk Psyllium-frø
2 skefulde Goji bær
2 skefulde Tranebær, tørrede
8 mandler, grofthakkede
½ frugt i tern (æble, appelsin, banan eller hvad man nu har lyst til)

Det mætter faktisk så meget, at jeg ikke behøver spise andet end ½ skive rugbrød og nogle rå grøntsager til frokost, og så ikke mere før eftermiddagsmaden sammen med børnene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!