torsdag den 5. juni 2014

Gul uge, onsdag: Boller i karry

Så blev det onsdag.
Dagen, hvor min fremtidige skæbne i kontanthjælpssystemet skulle afgøres.

Mødet skulle bestå af undertegnede samt Herren, min bisidder (en privat socialrådgiver), min nye sagsbehandler (som jeg aldrig havde mødt), kommunens fysioterapeut og kommunens jobkonsulent.
Min bisidder blev desværre syg, men efter lidt betænkningstid besluttede Herren og jeg at deltage alligevel.

For første gang i mere næsten 3 år blev jeg (vi) behandlet med respekt, værdighed og forståelse af en kommunal ansat sagsbehandler. Lidt utroligt ikke?!


Så blev det onsdag.
Dagen, hvor Størstemusen blev propfodret med pølsehorn, lakridssnørebånd og oplevelser til fødselsdag hos en klassekammerat, og hvor Mindstetrolden deltog i børnehavens årlige internationale børnedag og blev propfodret med rosiner, hotdogs, is og endnu flere oplevelser.

De var mildest talt trætte, da de kom hjem... Trætte er måske en underdrivelse... Brokkende, diskuterende, oversensitive, fornærmede, ømskinnede, nærtagende og øretæveindbydende var måske mere korrekt... Men... Potato - Potarto!


Så blev det onsdag.
Dagen, hvor Størstemusen normalt laver mad med mor. Men i dagens anledning var det madlavning med far...


Han har muuuligvis en lidt anden fremgangsmåde end Moderen?!
Men de hyggede sig!

Kødet skulle pilles ud af pakken...

Ægget skulle slås ud - og skallerne fjernes...

Farsen skulle æltes...

Så blev det onsdag.
Dagen, hvor Moderen kunne smide benene op og lade Herren overtage køkkenet. RIGHT... som om hun kan slappe af, når hun VED køkkenet kommer til at ligne en svinesti... OG... der skal jo også tages billeder!

Boller i karry (Fars 4 pers.)
250 g hakket kalkun (man kunne også bruge svin)
½ løg, finthakket (helst usynligt, hvis du spørger ungerne)
1 æg
1 spsk. hvedemel
3-4 spsk. havregryn (wroom wroom med stavblenderen)
½ dl lun rismælk (vi bruger jo ikke komælk)
salt & peber

Lad gerne farsen hvile lidt inden du former dem til små kødboller.
Vi koger kødbollerne i hønseboillon inden resten bliver til sovs.
Sovsen laves af bouillon, karry, soyafløde og lidt mel.


Og så har jeg brugt dagen på at kreere den SJOVESTE fars-dags-gave... men den må I vente med at se til i morgen! Pigerne har også været kreative :-D



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!