mandag den 7. oktober 2013

Suppeugen Mandag: Hot Asiatisk Suppe med ”Chicken Dumplings”

Startede naturligvis med at tømme alle fryseposerne med frosne grønsagsskræller ned i den store suppegryde. Der var kålstokke, gulerodsskræller, rykne tomater, squash-ender, fennikelblade, gulerodstoppe og løgskræller. Masser af gode sager!
På med vand, tilsæt et par laurbærblade og noget groft salt. På med låget! See You Later, Gator!

Og i forbifarten havde jeg SÅ mange jern i ilden, at jeg totalt glemte at tage billeder undervejs!
Måtte da lige hente Mindste-trolden i børnehaven, da Herren valgte at tage Største-musen og en veninde ud og fange krabber... Nå men, hej hej så! Jeg smider da lige æbler og bouillon fra mig og lægger en opgave til mine i forvejen rigeligt...
Nej, det er okay... Bare lidt træls, når jeg nu også liiige havde nogle æbler, der skulle blive til grød.
Opskrift på æblegrød/mos uden sukker

 
 
Æblerne fandt jeg langs vejen. Nedfaldsfrugt.
Skræller og kernehuse smed jeg bagefter i gryden med rigeligt vand. Så er der en god portion æblesaft til ungerne også!

Det lækre hakkede kyllingekød fra Allégården blev delt i 2 lige store portioner.
Den ene portion, helt naturel: et par æg, lidt salt og mel. Vupti.
Søde putte nutte boller blev lige kogt i bouillonen. De skal bruges i morgen!

Her er billedet, jeg lovede. Læs hele opskriften på Oksekødssuppe her!

Den anden portion blev krydret med friskhakket basilikum, tørret korianderblade (havde ikke mere frisk), et æg, et skvæt soya cousine, sesamfrø, stødt ingefær og salt. Pæne store boller blev også her kogt i bouillon.
Den originale opskrift kan findes på Rose Poultry - Ikke at jeg støtter deres mishandlede høns, men opskriften lød god!

Det "hotte" måtte Herren selv tilsætte med sin chilisauce - Ungerne skulle jo også kunne spise det.


Gulerodstern (Ingen kogte gulerødder i vores hjem, Adr!), frosne majs og soya cousine blev sat på bordet, man selv kunne tilsætte.

En time senere siede jeg bouillonen, fortyndede den ganske lidt og tilsatte nudler, en rest frosne slikærter og 3 forårsløg i fine skiver.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!