onsdag den 30. oktober 2013

Vegetariske færdigretter fra Tyskland

Én af de bedste ting ved Tyskland og Sverige er det store økologiske og vegetariske udvalg. Danmark er et konservativt griseland, hvor man stadig tror på, at mælk er en nødvendighed for børn og proteiner i kosten skal bestå af grisekød!


Praktisk pakket, så holdbarheden er lang.


Simpelt. Åben pakken og steg dem på en pande.

Kasserer den tomme pakke, og synes der breder sig en noget uhumsk lugt i køkkenet...

 

Herren åbnede en ny og meget spændene ost ... Og kanterne ligger nu i skraldespanden og sender en fantastisk dunst rundt i køkkenet... Og faktisk burde der dufte fantastisk...


Risotto, eller i det her tilfælde rugotto, skal bygges på en god fond.


De skal skyldes... Og grundigt!


Jeg glæder mig dagligt over brusefunktionen i min køkkenvandhane!
Enhver god risotto starter med smør:


Og så skal der løg i... Endnu et køkkenremedie, jeg ikke ville være foruden!


Min svenske Alligator Chopper!


Når man som jeg elsker at lave mad, men ikke tåle at hakke og skære så meget, så er Alligatoren mit absolutte yndlingsredskab! Jeg ønsker mig i øvrigt Slicer'en!


Et voilà... Finthakkede løg til risottoen!


Her er køkkenmaskinen over alle køkkenmaskiner. Den kører næsten dagligt. Hvis ikke Herren slynger dej til den næste portion boller, bruger vi den til at rive grøntsager til råkost.


For pigernes skyld blander vi ikke ingredienser, her i firmaet! Så Coleslaw'en blandes på tallerkenen. I dag er det den simple version:


Coleslaw-dressing:
4 spsk. fromage frais
4 tsk. Svansø Økologisk Sandwich Mayonnaise
½ tsk. flydende honning
salt & peber


Min færdige tallerken: Veggie Cevapcici, coleslaw og rugotto med en slat fløde og ærter.
Og pigerne har deres helt egen version:



2 kommentarer:

  1. Hvor handler du henne i Tyskland?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Når vi kører til Tyskland er det som oftest til Förde Park http://www.foerdepark.de/

      Her ligger gode restauranter, lækre grønsagshandlere, gode sko- og tøjbutikker, en billig frisør, Max Bahr byggemarked, Pro Markt elektronikmarked, verdens mest fantastiske frugt-bar med frisklavede smoothies og selvfølgelig kæmpe-supermarkedet Real.

      Real har mange lækre og billige varer, især økologiske varer er værd at køre efter. Men i det hele taget er der mange penge at spare på især olie/eddiker, konserves, vegetariske produkter, laktosefri produkter, Stevia, drikkevarer og selvfølgelig slik. Real har et KÆMPE udvalg i laktosefri produkter.

      Skal du have et endnu bedre udvalg i vegetariske produkter, bl.a. det ovenover på billedet, skal du i Familia Markt. Det nærmeste er 8km fra Förde Park, (Schottweg 94, 24944 Flensburg).

      Håber du kan bruge det til noget :-)

      I øvrigt har Edeka også et stor udvalg af økologiske varer, ofte billigere fordi det er deres eget mærke (lidt ligesom Änglamark). Den bedste, jeg lige kender, ligger bare 4km fra Förde Park (Angelburger Str. 10, 24937 Flensburg)

      Slet

Umm Happy Happy Happy.... Tell Me'bout it!